جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
امام جمعه عالیشهر

حوزه/ امام جمعه عالیشهر گفت: بعد از شهادت فرماندهان مقاومت، دشمن ضربه‌های محکم‌تری می‌خورد و جبهه مقاومت پیروزی‌های بیشتری را به دست می‌آورد که امروز در غزه و لبنان مشاهده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: یکی از صفات مهم مومن که می‌شود گفت سرمنشا همه ارزش‌هاست صفت زیبای حیاء است که اگر کسی حیا داشته باشد دیگر فضائل را هم دارد، امام علی علیه السلام می‌فرماید حیاء موجب می‌شود که انسان به سمت همه زیبایی‌ها و خوبی‌ها کشیده شود.

وی افزود: حیاء به حدی اهمیت دارد که امام صادق علیه السلام می‌فرماید کسی که حیاء ندارد دین هم ندارد و در حدیث دیگری علی علیه السلام می‌فرماید کسی که حیاء نمی‌کند شرورترین افراد است.

امام جمعه عالیشهر بیان کرد: ما وقتی در اجتماع بعضی از گناهان علنی را می‌بینیم مثل بی‌حجابی و دروغگویی و شایعه پراکنی و غیبت و آبروریزی باید بدانیم که علت همه این گناهان بی‌حیائی است اگر بتوانیم حیاء را در اجتماع احیاء کنیم دیگر نیازی به تذکر به افرادی که این گناهان علنی را مرتکب می‌شوند نیست اگر کسی حیاء داشته باشد این گناهان را به هیچ وجه انجام نمی‌دهد بلکه بعضی از کارهایی که گناهم نیست اما پسندیده نیست مرتکب نمی‌شود.

امام جمعه عالیشهر با اشاره به تحولات منطقه گفت: امروز که تمام جبهه مقاومت و ایمان در مقابل جهان کفر و الحاد ایستاده است جلوه‌هایی از قدرت خداوند که توسط مومنین به نمایش گذاشته می‌شود بار دیگر آیات قرآن را تفسیر می‌کند که خداوند از مومنین تجلیل نموده است.

حجت الاسلام حمیدی نژاد بیان کرد: در آیات ۱۷۳ و ۱۷۴ سوره آل عمران می‌فرماید وقتی به مومنین که در جنگ احد شکست خورده و زخمی شده بودند خبر دادند که دشمن تصمیم گرفته به جنگ برگردد و بقیه مومنین را تار و مار کند گفتند خدا برای ما کافیست و ایمانشان قوی‌تر شد و به سمت دشمن حرکت کردند و این قدرت ایمان باعث شد دشمن فرار کند و آنها رضایت خداوند و پیروزی ظاهری را با هم به دست آوردند بدون اینکه آسیبی ببینند.

وی ادامه داد: امروز ما تجمع میلیونی یاران نائب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را می‌بینیم که در جمعه نصر و همچنین تشییع جنازه سردار شهید نیل فروشان جلوه‌گر می‌شود و هرچه دشمن تلاش می‌کند آنها را بترساند این‌ها ایمانشان قوی‌تر می‌شود.

حجت الاسلام حمیدی نژاد بیان کرد: رژیم منحوس صهیونیستی با به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت فکر می‌کند می‌تواند به پیروزی برسد در حالی که هر فرماندهی از مقاومت که شهید می‌شود نیروهای مقاومت قوی‌تر و راسخ‌تر و با انگیزه‌ای بیشتر نسبت به جبهه جهاد با دشمن بیدار می‌شوند و لذا بعد از شهادت فرماندهان مقاومت، دشمن ضربه‌های محکم‌تری می‌خورد و جبهه مقاومت پیروزی‌های بیشتری را به دست می‌آورد که امروز در غزه و لبنان مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه عالیشهر تصریح کرد: صهیونیست‌ها امروز به خاطر به شهادت رساندن یحیی سنوار خوشحالی می‌کنند در حالی که قطعاً حماس قوی‌تر و با انگیزه‌تر خواهد شد و آمریکا و اسرائیل آرزوی نابودی حماس را به گور خواهند برد آنها با به شهادت رساندن یحیی سنوار او را قوی‌تر کردند و محبوب‌تر ساختند چون با لباس رزم در حالی که زخمی بود و تا آخرین قطره خون مقاومت می‌کرد به شهادت رسید و امروز در حماس هزاران یحیی سنوار موجود است.

حجت الاسلام حمیدی نژاد در ادامه نسبت به وضعیت آب عالیشهر انتقاد کرد و گفت: چرا مسئولان نسبت به مشکلات عالیشهر اهتمام جدی ندارند مشکل فاضلاب که حل نشد مشکل قطعی چند روزه آب هم اضافه گردید چرا باید بعد از نزدیک به نیم قرن که از انقلاب گذشته مردم مشکل قطعی آب داشته باشند؛ لازم است که همه مسئولین نسبت به حل این مشکل هم افزایی نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha